سيستم رانندگي خودكار هيونداي
تكنولوژي جديد هيونداي
تكنولوژي سواري خودكار اين روزها در برنامه كاري بسياري از خودروسازان قرار داشته اما قطعات يدكي هيونداي درباره اين سيستمها كاملاً سكوت كرده است. البته موضوع مورد بحث در حال تغيير بوده زيرا Wards Auto گزارش داده تكنولوژي دستيار رانندگي بزرگراه اين خودروساز به زودي وارد آمريكاي شمالي خواهد شد.
كروز كنترل هيونداي
سيستم دستيار رانندگي بزرگراهي لوازم يدكي هيونداي كه هماكنون در برخي از مدلهاي كره جنوبي شركت عرضه ميشود سيستم با سطح 2 خودراني بوده و كروز كنترل تطبيقي را با عملكرد دستيار حفظ خودرو بين خطوط تركيب كرده است. سيستم ياد شده از سال 2015 تاكنون در حال كار بوده و در سال 2019 بر روي نسل بعدي سوناتا و جنسيس G90 بهروز شده در آمريكا نصب خواهد شد.
سيستمهاي كمك راننده پيشرفته هيونداي
اين تأخير 4 ساله بهنوعي تعجببرانگيز است اما مدير سيستمهاي كمك راننده پيشرفته هيونداي ميگويد دليل اين تأخير به دليل چندين فاكتور بوده كه از جمله آنها ميتوان به تقاضاي بالا در كره جنوبي اشاره كرد. او ميگويد:
بايد فاكتورهاي زيادي را در آمريكا پوشش دهيم و ما بايد از اطلاعات صحيح موجود روي نقشهها در تمامي بزرگراهها مطمئن شويم بنابراين عرضه آن كمي زمان ميبرد.
سيستمهاي خودران هيونداي
اگرچه سيستم مورد بحث قدمي رو به جلو در بحث خودراني كامل است اما هيونداي در حال كار بر روي سيستمهاي پيشرفتهتري بوده و انتظار دارد آنها را در آينده عرضه كند. البته انتظار داريم بهاي اين سيستمها در آينده كاهش يابد و مدير هيونداي معتقد است سيستمهاي خودران پيشرفته از سال 2025 به بعد ميتوانند ارزانتر باشند.
خودروهاي الكتريكي
اين مدير هيونداي ميگويد سيستم خودران كامل براي استفاده در خودروهاي الكتريكي خوب نيست زيرا مصرف برق واقعاً بالا بوده و ميتواند بهطور قابلتوجهي محدوده حركتي خودرو را كاهش دهد. تكنولوژيهاي جديد باعث كاهش مصرف برق خواهند شد اما مدير هيونداي معتقد است اين سيستمها فعلاً در خودروهاي هيبريد، پلاگين هيبريد و يا سلول سوختي بكار روند.