۶ گام راحت و آسان براي پوليش بدنه خودرو

اجاره خودرو هاي خارجي و ايراني

۶ گام راحت و آسان براي پوليش بدنه خودرو

۲۵ بازديد

۶ گام راحت و آسان براي پوليش بدنه خودرو

قطعات ماشين

نگهداري خودرو فرمايش بسيار مهمي هست،
زيرا اتومبيل شما درواقع سرمايه شما
هست و عدم رسيدگي به اتومبيل مي‌تواند
زيان زيادي به اين سرمايه وارد كند. يكتا
از راه‌هايي كه مايه مي‌شود خودرو شما نو به
عقيده برسد درخشندگي رنگ بدنه آن
هست. اگر رنگ خودرو شما كدر شده و يا روي آن
خطوط ريز بسياري هستي دارد نگران
نباشيد، كافي‌‌ست خودرو خويش را پوليش كنيد.
بسياري از شما الي حدودي با عمل پوليش
آشنا هستيد، اما ممكن است براي انجام پوليش
حرفه‌اي و بدون نقص چيرگي لازم را نداشته
باشيد. به همين انگيزه ما تصميم گرفتيم در اين
مقاله، تعليم سپريدن يك پوليش حرفه‌اي را براي
شما عزيزان پيمان دهيم.

قطعات خودرو

توجه داشته باشيد كه براي ممانعت از گزند هميشگي
به رنگ خودرو، سپريدن اين طريق را به يك‌بار در سال اندك
كنيد و از واكس بدنه هم، تنها هر چند ماه يكبار استفاده كنيد.

گام اول:

نخست با دقت و البته با دست شروع  قطعات يدكي هيونداي به شستشوي اتومبيل خويش در يك پيرامون راز پوشيده كنيد. خودرو را به طور كامل شستشو دهيد ولي آن را خشك نكنيد.

نكته تكنيكي: عمل ويلينگ “پوليش با دستگاه” يك فرايند ناپاك است، بدين معني كه ماده پوليش به چيزهايي كه در گوشه ها-كناره ها شما قرار دارند مي‌پاشد، پس پس هرآن چه در اطرافتان هست (مانند خودرو هاي ساير و ديوارهاي اطراف) و چيز‌هايي كه نمي‌خواهيد كثيف شوند را پوشانيده يا از اطراف پيشه بعيد كنيد. اگر ماشين شما رنگ تيره‌اي دارد از پد نرم‌تر و تركيبات صيقلي‌تر كاربرد كنيد، زيرا رنگ‌هاي ويس حساس‌تر هستند.

گام دوم:

محل تميز شده، پد را بر روي دستگاه پوليش پيمان ديتا و بدنه  لوازم يدكي هيونداي را به واكس پوليش آغشته كنيد، سپس دستگاه پوليش را صريح و سرعت آن را بر روي ميانه تنظيم كنيد. مناطق مورد عقيده را با جنبش چرخي و با استفاده از يك سرعت ميانه اشاعه دهيد. نكته مهم اين است كه پد در حال چرخش را موازي با سطح خودرو نگاه داريد الي از به جا پايدار گذاشتن رد جنبش چرخشي بر روي بدنه جلوگيري كنيد. در تمام سطح به چهره مداوم به جلو و عقب اعمال فشار كنيد. هنگامي كه منطقه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس كمي گرم دانستن كرديد، اين زماني هست كه خش‌ها آغاز به مفقود الاثر شدن مي‌كنند. هنگامي كه آب بدنه پرتحمل و يا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش تماشا كرديد كار پوليش آن سرنوشت به پسين واصله و به سراغ تقدير بعدي برويد.

نكته تكنيكي: ناحيه را مرطوب نگه داريد و از پوليش براي هر قسمت فقط به اندازه‌اي كه لازم هست، كاربرد كنيد.

گام سوم:

در صورت لزوم براي ممانعت از اشباع شدن پد به واكس پوليش، پيشه را متوقف كنيد لوازم هيونداي  و پد فوم را با يك شلنگ آبكشي كنيد. نكته تكنيكي: لبه بيروني پد جنبش سريع‌تري دارد و اصطكاك بيش‌تري نسبت به مركز آن فرآوري مي‌كند، اين قسمت معمولا حامل پوليش اقليت هست. بنابراين به خصوص در قسمت‌هاي پيچيده، مانند دستگيره‌ها، آينه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر مي نا تنها از لبه بيروني پد بهره‌گيري كرد، البته با مراقبت بيشتر.

گام چهارم:

وقتي كارتان تمام شد، همگي قسمت‌ها از آنگونه درب‌ها، بدنه و كاپوت ماشين را دوباره به دقت با دست شستشو دهيد و اينبار بعد از شستشو بدنه را به طور كامل خشك كنيد.

گام پنجم:

به كارگيري يك لايه واكس بر روي رنگ به عمل پوليش كمك خواهد كرد و عيوب سطحي باقي مانده  قطعات هيونداي را پوشش مي‌دهد. بر روي يك پد فوم نرم تركيبي از واكس خميري و پوليش پاياني به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نماييد. با سرعت ميانه و باحركت به عقب و جلو و اعمال فشار ناچيز اما مقاوم آغاز به اشاعه واكس بر روي اتومبيل كنيد. اين كار را الي زماني كه سطح كاملا خشك و تميز شود پيوستگي دهيد.

گام ششم:

بعد از خشك شدن واكس، بدنه و مناطق ساير ماشين (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غيره) را از واكس و پوليش پاك كنيد و توجه كنيد كه اين كار را با يك پارچه پنبه‌اي نرم سپريدن دهيد. سپس جهت وارسي پاياني ماشين را به ذيل روشنايي خورشيد ببريد. از درخشش رنگ بدنه لذت ببريد.

    

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.